غدیربیجار
ولایت علی بن ابیطالب حصنی فمن دخل حصنی آمن من عذابی.
قالب وبلاگ
«ولایه علی بن ابیطالب حصنی فمن دخل حصنی امن من عذابی » ارتباطی با حدیث سلسله الذهب دارد؟
=========

این حدیث، قدسی است و از امام رضا(ع) نقل شده است و شیخ صدوق آن را در کتاب عیون اخبارالرضا، (ج 2، باب 38) آورده است:علی بن بلال از حضرت رضا(ع) روایت کرده آن جناب به سند خود از آباء گرامیش از رسول خدا(ص) از جبرئیل از میکائیل از اسرافیل از لوح از قلم نقل فرموده که خدای تعالی می‏فرماید: «ولایة علی بن ابی طالب حصنی فمن دخل حصنی امن من عذابی» . نیز در بحارالانوار، علامه مجلسی، ج 39، چاپ جدید،ص 246، باب 87) نیز نقل شده است.
اما حدیث سلسله الذهب مشهور «کلمه لا اله الا الله حصنی...» است که در نیشابور حضرت رضا(ع) بیان فرمودند. البته در آخر این روایت فرمودند:«بشرطها و شروطها و انا من شروطها» یعنی شرط این که در حصار حفظ توحید و لا اله الا الله قرار بگیرد ولایت من است و از آنجا که ولایت امام رضا(ع) همان ولایت امیرالمؤمنین است در نتیجه مضمون دو روایت یکی می باشد.


[ پنجشنبه بیست و هفتم بهمن 1390 ] [ 6:27 بعد از ظهر ] [ ]

كمال « عزت » براي قرآن:

براي آشنايي با كمال عزت قرآن، نخست به معناي لغوي اين كلمه توجه مي‌كنيم: « العزيز : من صفات الله عزوجل و اسمائه الحسني.» عزيز: يكي از اسماء و صفات خداوند است.

عزيز يعني كسي كه در بلندائي قرار دارد كه غلبه بر او ميسر نيست ، تسخيرناپذير و دست نيافتني است و از ديگر سو، او بر همه چيره است.

  عزت ، توانمندي و پيروزي است كه معناي مقابل آن، خواري و خفت است .

« و العز و العزة : الرفعة و الامتناع.» عزت در اصل، قوت، شدت و چيرگي است، رفعت و شوكت و نفوذناپذيري است. بر همه چيز پيروز است ، توانمند و برتر است ، يعني : خلل ناپذير است، بر همه كس و بر همه چيز پيروز است ، توانمند و برتر است ، يعني اگر جن و انس پشت به پشت هم دهند ، توان رويارويي و برابري با آن را ندارند . همانا كه قرآن خود مي‌فرمايد :« قُل لَّئِنِ اجْتَمَعَتِ الإِنسُ وَالْجِنُّ عَلَى أَن يَأْتُواْ بِمِثْلِ هَـذَا الْقُرْآنِ لاَ يَأْتُونَ بِمِثْلِهِ وَلَوْ كَانَ بَعْضُهُمْ لِبَعْضٍ ظَهِيرًا » 1؛ اي پيامبر به كافرا ن بگو‌ : اگر جن و انس گرد هم آيند تا همانند اين قرآن را بياورند ، هرگز قادر نخواهند بود چنان كنند ، هر چند جملگي پشتيبان يكديگر باشند .

قرآن عزيز است يعني هيچ خلل و باطلي در آن راه ندارد. فرازمند و پيروز و نفوذناپذير است ، چنانچه خود مي‌فرمايد: « قُل لَّئِنِ اجْتَمَعَتِ الإِنسُ وَالْجِنُّ عَلَى أَن يَأْتُواْ بِمِثْلِ هَـذَا الْقُرْآنِ لاَ يَأْتُونَ بِمِثْلِهِ وَلَوْ كَانَ بَعْضُهُمْ لِبَعْضٍ ظَهِيرًا» 2 ؛  آنان كه به قرآن ـ آن هنگام كه به سويشان آمد ـ كافر شدند ، ـ نمي‌دانند كه ـ براستي ، اين قرآن كتاب عزيزي است كه باطل از پس و پيش در او راه ندارد . فرو فرستاده‌اي از سوي خداوند دانا و ستوده است.

قرآن عزيز است يعني به تمام كتاب هاي آسماني پيشين برتري و چيرگي دارد .

اين را هم از قرآن مي‌خوانيم: « وَأَنزَلْنَا إِلَيْكَ الْكِتَابَ بِالْحَقِّ مُصَدِّقًا لِّمَا بَيْنَ يَدَيْهِ مِنَ الْكِتَابِ وَمُهَيْمِنًا عَلَيْهِ » 2 ؛ و ما اين كتاب ـ قرآن ـ را به راستي به سوي تو فرستاديم در حالي كه كتاب هاي پيشين را تصديق مي‌كند و بر آن كتابها برتري و همينه وچيرگي دارد.علاوه بر اين ، قرآن از جانب خداوند كه او هم عزيز حكيم ، عزيز حليم ، و عزيز رحيم است نازل گشته است. چنانچه در قرآن مي‌خوانيم : «اين كتاب از سوي خداوند عزيز حكيم نازل شده است3

 

[ چهارشنبه بیست و ششم بهمن 1390 ] [ 10:56 بعد از ظهر ] [ ]
۱-سید علی کرم زمانی پارچه فروش وزنبور دار

۲- مشهدی شریف رنجبر حلبی ساز

۳- منصور کبود وند آهنگر

۴- سید هدایت سبحانی نجار

۵- سید جواد سبحانی نجار

۶- سید علی اشرف زمانی دلاک

۷- سید نظر زمانی شکسته بند و قصاب

۸- سید محمد حسن شریفی قهوه خا نه دار

۹- سید مختار زمانی  معمار

۱۰- سید علی قنبر  زمانی بقال

۱۱- یدالله فرجوند بقال

۱۲- سید امین زمانی چوبدار

۱۳- محمد علی جهانگیری دست فروش ودوره گرد

۱۴- سید میر فتا آسیاب دار

۱۵ -سید محمد علی سبحانیان آسیاب دار

۱۶- سید مصیب پناهی زنبور دار

۱۷ سید ایوب سید زاده زنبور دار

۱۸- سید علی اکبر زمانی زنبور دار

۱۹- سید غلامحسین زمانی  زنبور دار .

۲۰- سید هاشم زمانی از کار گزاران

۲۱- مشهدی غلامحسین زمانی آشپز

۲۲-  مشهدی حمدالله فرجوند آشپز

۲۳- سید علی اشرف (داداش) آشپز

۲۴- سید حسن سبحانیدارای آسیاب آبی

۲۵- سید احد صالحی کفاش

۲۶- سید احمد زمانی کفاش

۲۷-مشهدی علی مراد خیاط

۲۸-سید میر زا زمانی طبل ساز

۲۹ سید با با برادر سید میرزا چوبدار

 از خانم های سیده در روستا 

=====

۱- سیده قدمخیر زمانی آرایش گر

۲- داده سلمه سفالگر ماهر و خبره

۳-عمه جیران سفال گر ماهر

۴- عمه قدمخیر مشک ساز

۵ -خانم سیده صغرا ماما ی محلی

۶- عمه رقیه صالحی رشته بر

 بیجار آل کبود غدیر

 img/daneshnameh_up/9/91/znborasal_1.jpg

[ چهارشنبه بیست و ششم بهمن 1390 ] [ 12:59 بعد از ظهر ] [ ]

ا موضوع کرامات عجیب  از استاد حضرت آیت الله سید محمد باقر موسوی همدانی گروسی آل کبودی فر زند آقا سید هادی موسوی گروسی امام جماعت حوزه علمیه آخوند ملا علی همدانی.استاد همدانی در ادامه سخن می گوید: در یكی از سفرها به طور غیر مترقبه، تنها برای حج به مكه مشرف شدم. هر روز در مسجد الحرام به ترجمه تفسیر المیزان و عبادت و قرائت قرآن اشتغال داشتم. هر وقت گرسنه می شدم، به بازار می رفتم و اندكی غذا می گرفتم و خود را سیر می كردم و شب، روی قطعه كارتونی در بازار می خوابیدم. هوا گرم بود. با قطعه مقوایی خود را خنك می كردم. پس از مراسم حجّ به مدینه رهسپار شدم و یکی دوستان، مرا به خانه خود دعوت كرد. درآنجا یك كودك مشغول بازی بود. دوستم از آن كودك پرسید: نامت چیست؟ كودك پاسخ نداد. من به دوستم گفتم: نام این كودك، تقی است! ناگهان در هماندم مادرش آمد و خطاب به كودك گفت: «تقی! بیا» شگفت زده شدم كه چگونه به این حالت رسیده ام. وقتی كه به ایران مراجعت كردم، این حادثه را در منزل مرحوم آیةالله سید جلال طاهر شمس گلپایگانی به ایشان گفتم، در همین وقت كودكی كه سنّش حدود یك سال و نیم بود پرده را كنار زد و وارد اتاق شد، آقای طاهر شمس از من پرسید: نام این كودك چیست؟ گفتم: احمد. گفت: آری، نامش احمد است. منظور استاد از نقل این ماجرا این بود كه انسان می تواند با بریدن از تعلقات دنیا و ارتباط مخلصانه با خداوند . صفحه ۲۵۵

 جمع آوری گردیده به توسط حاج سید حسن زمانی  بتاریخ۲۶/۱۱/۱۳۹۰

[ چهارشنبه بیست و ششم بهمن 1390 ] [ 0:42 قبل از ظهر ] [ ]

 این  عکس بسیار  قدیمی از سید روح الله الامام خمینی(ره) که در سال ۱۳۴۸ شمسی بتوسط حضرت حجت الاسلام سید محمد باقر موسوی همدانی گروسی بعنوان هدیه تقدیم به سا دات روستای آل کبود ار سال نموده بودند. به تعداد ۵ قطعه از این عکسها که بسیار زیبا  است . یکی از این عکسهای قدیمی حضرت امام در منزل مرحوم سید علی کرم زمانی فرزند سید محمد امیر الموسوی آل کبودی گروسی موجود می باشد.  که هم اکنون در منزل یکی از  پسرشان بنام سید حسن زمانی موجود می باشد.

                      

[ دوشنبه بیست و چهارم بهمن 1390 ] [ 2:8 قبل از ظهر ] [ ]
حدیث (1) پيامبر صلى‏الله‏عليه‏و‏آله :

اِنّى لَم اُبعَث لَعّانا وَ اِنّما بُعِثتُ رَحمَةً؛

من پيامبر نشده ام كه لعن و نفرين كنم، بلكه مبعوث شده ام تا مايه رحمت باشم.

كنزالعمال، ح 8176

حدیث (2) پيامبر صلى‏الله‏عليه‏و‏آله :

إنَّ الرَّجُلَ إذا نَظَرَ إلَى امرَأَتِهِ وَنَظَرَت إلَيهِ نَظَرَ اللّه  تَعالى إلَيهِما نَظَرَ الرَّحَمَةِ؛
وقتى مردى به همسر خود نگاه كند و همسرش به او نگاه كند خداوند بديده رحمت به آنان نگاه مى كند.

 نهج الفصاحه، ح 621

حدیث (3) پيامبر صلى‏الله‏عليه‏و‏آله :

اِغتَنِمُوا الدُّعاءَ عِندَ الرِّقَّةِ فَإِنَّها رَحمَةٌ؛
دعا كردن را در هنگام رقّت قلب غنيمت شمريد، كه رقت قلب، رحمت است.

بحارالأنوار، ج93، ص347، ح14

حدیث (4) امام على عليه السلام :
[ جمعه بیست و یکم بهمن 1390 ] [ 4:40 بعد از ظهر ] [ ]
حدیث (534) امام صادق (ع) فرمودند:

اِنَّ مِمّا یزَینُ الاِسلامَ الاَخلاقُ الحَسَنَةُ فیما بَینَ النّاس
خوش اخلاقى در بین مردم، زینت اسلام است.

حدیث (401) امام صادق (ع) فرمودند:
انَّ امیر المومنین(ع) یَقُولُ: افضلُ العِبادَةِ العَفَاف
امیر المومنین(ع) می فرمود:برترین عبادت پاکدامنی است.

(جهاد با نفس، ح 211)

(مشکاة الأنوار، ص 422)

[ جمعه بیست و یکم بهمن 1390 ] [ 3:49 بعد از ظهر ] [ ]

تحصیل روزى حلال

(فضل بن ابى قره ) گوید: ما بر امام صادق علیه السلام وارد شدیم در حالى که او بروى دیوارى مشغول کار بود. عرض کردیم : خداوند ما را فداى شماگرداند اجازه دهید مااین کار را براى شما انجام دهیم یااینکه غلامان آن را انجام دهند.

امام علیه السلام فرمود: نه ، بگذارید خود آن را انجام دهم زیرا من دوست دارم که خداوند عزوجل مرا ببیند در حالى که بادستهاى خود کار مى کنیم و و بازحمت دادن به خود در طلب مال حلال هستم .

آنگاه فرمود: امیرالمومنین علیه السلام براى تحصیل حاجت خود تلاش مى کرد و دوست داشت که خداوند او را ببیند که خود را در طلب حلال به زحمت انداخته است .

[ جمعه بیست و یکم بهمن 1390 ] [ 0:57 قبل از ظهر ] [ ]

 اهالی مردمان شریف روستای آل کبود مقیم شهرستان بیجار

 ازچهره های سر شناس روستای آل کبود مقیم بیجار.

۱- حاج سید قاسم زمان۲- حاج سید اعطااله زمان-۳- حاج سید مولود زمان۳- سید مهدی زمان۴- سید بابا فرزند سید فرضعلی زمان-۵- حاج سید محمد باقر زمان۶ حاج سید محمد زمان۷- حاج سید حسن زمان-۸- سید محرم زمان۹- سید حمدالله سید محمد سبحانییان۱۱- سید احمد سبحانیان۱۲- سید امین زمان۱۴- سید امید زمان۱۵ سید حامد زمان۱۶ سید صحبت الله زمان۱۷ سید محمد علی میر خانی ۱۸ سید سعدی زمان فرزند سید اسمائیل۱۹ سید ما مه سبحان۲۰-حاج سید جلیل احمدی۲۱- سید علی حسین زمان۲۲- سید مسعود زمان۲۳- که دارای شجره نامه از سادات روستای آلکبود می باشند. ۲۴- حاج سید ایوب شریفی۲۵- سید ثابت شریفی۲۶- هوشنگ زمان ۲۷ علی صفدر زمان۲۸- بختیار رنجبر۲۹- حاج سید علی زمان۳۰ حاج محمود بهرامی۳۱ سید صفدر صالحی۳۲ سید بابا صالحی۳۳-سید اسدالله زمان۳۴- سید نجم الدین زمان۳۵- سید وهاب زمان.۳۶ سید مراد حاصل زمان۳۷ سید رضا زمان ۳۸ سید کرم زمان۳۹ سید ابولفتطع زمان۴۰- سید همت علی زمان=  وجندین خانوار دیگر که آمارشان بر ۶۰ خانوار می رسد.مردمان روستالی آل کبود مقیم بیجار مذهبی هستند واز مراسمات مذهبی شرکت دارند ودر انتخابات حضور فعال دارند وبسیار نجیب  می باشند ودر مراسمان۲۲ بهمن  بطور چشم گیری شرکت  می کنند . که بیشتر آنها  با سواد واهل مسجد وقرآن واز احکام الهی بر خور دار هستند. اما مردمان و ساکنان روستای شریف آل کبود  همیشه در امر انتخابات حضور فعال دارند در پای صندوقهای رءی ودر مراسمات روزهای ۲۲ بهمن هر ساله در راهپیمایی به شهرستان بیجار مراجعت و با مردمان انقلابی شهرستان بیجار هم گام می شوند .  اما علت مها جرت از روستا به شهر. به جند دلیل آن می پردازم با کسب اجازه از سر ورانم-  ۱-بی تو جهی مسعولین محترم شهرستان بیجار از سالهای قبل در مورد روستای تاریخی آل کبود که با عث نقل ومکان وترک روستا گردیده اند از جمله نداشتن آب کافی ونداشتن امکانات رفاعی از قبیل گاز ونداشتن جاده ونداشتن مدرسه ونداشتن مخا برات ونداشتن سوخت زمستانی با تو جه به اینک روستای آل کبو دارای آب وهوای خشک در فصل زمستان می باشد وبسیار ییلاغی است ودر شب های  گزشته دمای هوای روستا بیحد سرد بوده است  نسبت به دمای هوای شهرستان. لذا از هم  ولایتیهایمان واز خیرین محترم آلکبودی های مقیم تهران و اسلام شهر وکرج عا جزانه در خواست دارم و از خدا وند سبحان شاکر هستم در امر  خدمات رسانی به روستای  خو دکه ملک اجدایمان می باشد از هر گونه کمکی جه مالی جه قلمی کو تا هی ننما یند ارادت مند شما  سر وران. در خاتمه از مهندسان ودکتران وبازاریان  روستای آل کبود مقیم تهران واسلام شهر و اندیش مندان  یک مورد در خوصوص چشمه قنات روست  قید نمایم که معروف است به چشمه آبادی  ولایه رو بی قنات  قدیمی  فر زندان  و نوادگان سید بدیع الزمان که آب چشمه از  طعم مزه وکیفیت خارج گردیده است.

[ پنجشنبه بیستم بهمن 1390 ] [ 8:20 قبل از ظهر ] [ ]

 مَنْ مَشی إلی مَسْجِد مِنْ مَساجِدِ اللّهِ، فَلَهُ بِکُّلِ خُطْوَه خَطاها حَتّی یرْجِعَ إلی مَنْزِلِهِ، عَشْرُ حَسَنات، وَ مَحی عَنْهُ عَشْرُ سَیئات، وَ رَفَعَ لَهُ عَشْرُ دَرَجات.

(عقاب الأعمال: ص 343، س 14، وسائل الشّیعه: ج 5، ص 201، ح 6328)

هر کس قدمی به سوی یکی از مساجد خداوند بردارد، برای هر قدم ثواب ده حسنه است تا برگردد به منزل خود، و ده خطا از لغزش‌هایش پاک می‌شود، همچنین در پیشگاه خداوند ده درجه ترفیع می‌یابد.

 

3ـ بَینَما رَسُولُ اللّهِ (ص) جالِسٌ فِی الْمَسْجِدِ، إذْدَخَلَ رَجُلٌ فَقامَ یصَلّی، فَلَمْ یتِمَّ رُکُوعَهُ وَ لا سُجُودَهُ، فَقالَ: نَقَرَ کَنَقْرِ الْغُرابِ، لَئِنْ ماتَ هذا وَ هکَذا صَلوتُهُ لَیمُوتُنَّ عَلی غَیرِ دینی.

(وسائل الشّیعه: ج 4، ص 31، ح 4434)

رسول خدا (ص) در مسجد نشسته بود که شخصی وارد شد و مشغول خواندن نماز شد و رکوع و سجودش را کامل انجام نمی‌داد و عجله و شتاب می‌کرد. حضرت فرمود: کار این شخص همانند کلاغی است که منقار بر زمین می‌زند، اگر با این حالت از دنیا برود بر دین من نمرده است.

 

[ پنجشنبه بیستم بهمن 1390 ] [ 1:25 قبل از ظهر ] [ ]
[ سه شنبه هجدهم بهمن 1390 ] [ 6:3 بعد از ظهر ] [ ]
 پوشیده چون جان می روی اندر میان جان من

     سر و خرامان منی ای رونق بستان من

         چون می روی بر من مرو ای جان من بی تن مرو

               وز چشم من بیرون  مشو ای شعله تا بان من

                    هفت آسمان را بر درم وز هفت دریا بگذرم

                          چون دلبرانه بنگری در جان سر گردان من

                                   تا آمدی اندر برم شد کفر و ایمان چاکرم

                                        ای دیدن تو دین من وی روی تو ایمانم

[ سه شنبه هجدهم بهمن 1390 ] [ 9:15 قبل از ظهر ] [ ]

 ما باکی از این نداریم که خونهای طیب جوانهای ما در راه اسلام ریخته شده است . باکی از این نداریم که شهادت نصیب عزیزان ما شده است این یک شیوه مر ضیه ای است که در شیعه امر المو منین (ع ) از اول پیدایش اسلام تا کنون بوده است. امام خمینی رحمت الله.

 

[ سه شنبه هجدهم بهمن 1390 ] [ 0:49 قبل از ظهر ] [ ]
در سال ۵۷  شب ۲۲ بهمن تعدای جند از کلانتریهای تهران بتوسط جوانان غیور وانقلابی به آتش کشیده شد. کلانتری نیا وران  که بتوسط یک گرهان از مزدوران گارد شاهنشاهی حفاظت می شد وپرسنل پلیس دست رودست حق خروج از کلانتری را نداشته. فرمانده گورهان گارد مستقر در کلانتری دستور اکید داده بودند  که از خروج  مامورین کلانتری به شدت جلوگیری کنند و نگبانان درب کلانتری از سربازان گارد بودند و پرسنل کلانتری داخل حیات کلانتری کو په کرده بودند. ساعت ۸ صبح ۲۲ بهمن ۵۷ جوانان  نیاوران و منطقه جماران وجمال آباد و اقدسیه و فرمانیه هجوم آوردند به کلانتری نیا وران رئیس کلانتری سرهنگ اکر حاجبی دستور خروج پرسنل کلانتری را صادر  و گورهان گارد از کلانتری خارج وکلانتری بتوسط جوانان انقلابی به آتش کشیده شد.

 خاطره زمان خدمت در  روز ۲۲ بهمن ۵۷

[ دوشنبه هفدهم بهمن 1390 ] [ 11:23 بعد از ظهر ] [ ]

 این دو بیت اشعار تقدیم به دیار  فرش  بیجار روستای کهن آله کبود گروس.

         زیبا صنم بین این چنین با صد کرشمه صد ادا

              آن تار ابرو را ببین قوس قزح اندر سما

                     شکر شکن شیر ین سخن نازک تن و سیمین بدن

                            قامت مگو سرو سمن ارزنده است وپر بها

 بیجار گروس روستای تاریخی وکهن آله کبود بافت این فرش زینتی  در سال ۱۳۶۷ شمسی. بافنده فرش خانم سیده سبحانیان.

 

 

 

 

[ یکشنبه شانزدهم بهمن 1390 ] [ 5:57 بعد از ظهر ] [ ]

 شهر ستان جدید پرند بسیار  زیبا ودل نشین آرام  با مغازه های پر رونق و بازارچه دور مسجد در خیابان آسمان. که در نمازهای صبح وظهر ومغرب بطور  گسترده ای با صفوف منظم بر گزار میگردد. اما از اهالی روستای آلکبود  گروس حاج سید رضا سبحانیان  و پسران نش و یدالله فرجوند و پسرانش. وسید هادی زمانی  و پسر سید علی آقا سبحانیان نیز در آن شهرستان سکونت دارند.

[ شنبه پانزدهم بهمن 1390 ] [ 9:18 بعد از ظهر ] [ ]
.: Weblog Themes By WeblogSkin :.
درباره وبلاگ

از دانشگا هیان و مدیران وبزر گان سادات آله کبود در مورد این وبلاک حقیر را یاری نمایند . بیجار غدیر
امکانات وب